fredag 18 oktober 2019

Vad vi och många andra i Norge utsätts för. Med statens välsignelse.

Vad vi och många andra i Norge utsätts för. Med statens välsignelse.
Funderar lite på vad vi som många andra blivit utsatta för.
Och fortsatt blir utsatta för.
Gravt justissmord , Förtal och ren Kafkaprocess i Fylkesnemnden.
Barnevernet i Vennesla tog våra barn i akuttvedtag som de själv arrangerat när de efter att vi nekat familjehem anmälde barnefar för våld bakom vår rygg.
De gick sedan och manipulerade våra barn utan vår vetskap i barnehagen (Smååsane barnehage).
Detta gjorde de under 3 månaders tid och under den tiden hade de avtalt med poiti i Vennesla att politi skulle vänta tills barnevernet (Cecilie Grande Tønnessen, Barnehage pedagog Mette Gustavssen och Gyro Eliassen) manipulerat barnen tillräckligt innan de vidtog någon aktion.
Under denna tid pressade de oss ochså att gå 5 timmar om dagen för att hämta och leverera barnen till densamma barnehage detta utan att vi fick någon reell hjälp. Utan BIL.
Barnefar skulle ochså inte jobba han skulle stanna hemma. Uttalat av både Saksbehandlare Cecilie Grande Tønnessen och Anne Rita Berg (NOS) (Nær Omsorg Sør)
(Kolla det gärna upp för det företaget är en skandal)
Istället skulle vi observeras klockan 0700, och kl 1700 och kl 1900. Detta av "Hjelpetiltaket NOS" Anne Rita Berg.
Som sedan skrev rapporter vi aldrig fick se.
Vi OBSERVERADES efter att vi slet som DJUR för att under hot hämta och leverera våra barn i barnehagen trots det helatiden PLANERADES att ta barnen från oss i ett "akuttvedtag".
UTMATTADE Skulle vi iaktas analyseras och observeras som djur i bur och dagen skulle detaljstyras genom en "dagsplan".
Vi fick NOLL avlastning med 4 små barn i åldrarna
1, 2, 4 och 5.
Låter det normalt och som god villja att man INTE har som hjelpetilltak att avlasta en familj med 4 barn utan enbart observerar efter att man själv lägger en omänsklig press på nämnda familj?
NOS påtalade själv att barnevernet inte ville de skulle hjälpa de skulle bara IAKTA.
OCH barnen slet! VAD GJORDE DE MOT VÅRA BARN!
Vi fick INTE EN ENDA TIMME FRI MED VÅRA BARN UTAN ÖVERVAKNING I VÅRT EGET HEM!
Men vi DUMMA som vi var stod ut!
Vi uthärdade för vi blev konstant HOTADE att om vi inte gick med på det så skulle de ta våra barn då var de så "bekymrade"
I Juli ringer barnefar till Barnevernet (Cecilie) och säger att "Detta går inte mer vi kan inte fortsätta såhär".
Svaret är så att vi ska bara stå ut lite till för i Augusti/September så ska de ordna saken.
"Ordna saken" var det planerade Akuttvedtaget.
Jag har rätt så övertygad om att ett "Hjelpetilltak" inte är lagligt om man redan politianmält barnefar och sedan avväntar i 3 månader.
Och sedan trots inget våld iaktagits så kör man på.
För man först pressar familjen till max och sedan frågar ut barnen varje dag i barnehagen bakom föräldrarnas rygg.
11 September 2017 togs barnen på anklagelser om våld i nära relationer i deras planerade "Akuttvedtag"
Jag skulle ochså vara ett offer enligt barnevernet (Mary Ann Taraldsen och Cecilie Grande Tønnessen).
Då var jag enligt dem en god mor men (dum och manipulerad och förtryckt av min utländska Albanska man). Armend var enligt Mary Ann Taraldsens personliga åsikt en "dålig man" så han måste bort. Detta mest för han inte fjäskade för henne eller gjorde allt hon sa när hon sa det som en nikkedokka.
Jag skulle helt kapa alla band. Kasta han på gatan, säga upp all kontakt och även gå med på ALLT barnevernet anklagade honom för. Oavsett det var sant eller inte.
Detta för att få mina barn.
Men jag känner till den "Kvellomodell" som barnevernet brukade i vår sak.
De brukade "skjønn" I vår sak. Detta efter att pressa oss till den grad att vi skulle kollapsa när de väl anklagade oss.
Enligt den modellen så spelar det ingen roll om mor tex är en god omsorgsperson i sig. Om hon erkänner hon sett en eventuell omsorgssvikt utförd av far.
Så är hon enligt modellen lika oägnad omsorgsperson vidare och får därmed deffinitivt aldrig barnen.
Det hela är lureri.
Jag var så braaaa jag var så gooo.
VI HAR TROA PÅ DEG SOM MOR (Mary Ann Taraldsens exakta ord)
Tiden går jag ser barnen 3 ggr i veckan alltid under tillsyn i övervakade lokaler.
Detta trots jag enligt dem ochså var ett "offer" Trots jag i början skulle "få tillbaka barnen"
Någon enda tillsynsrapport får jag inte heller ta del av.
Jag ska ochså gå till "Muligheternas hus" det är oh så viktigt. För där finns det pedagoger som skriver rapporter om mödrarna där. "Tillsammans med dem och inte utan deras vetskap" Hette det. Jag gick möjligen en gång efter akuttvedtaget kanske 2?. Sen vägrade jag för det var så,,,fejk? Sen kommer det i Fylkesnemnden just upp en rapport från Muligheternas hus. Skriven av den kvinna som påstod att IIINGEN RAPPORT SÄNDS UTAN DIN VETSKAP. Nähejnej Jag har fortsatt inte fått se den rapporten heller!
Oavsett jag går med på att så länge polisutredningen är pågående och det är det som krävs för barnen ska hem så tar jag då avstånd från barnefar.
Men inte för att jag håller med om det de påstår utan för att barnen behöver sin mor och måste få komma hem så fort som möjligt.
Detta duger inte för barnevernet.
Jag måste ju MEDVERKA i deras fabrikerade anklagelser.
Så de får MAKT.
Och far kan få fängelse för något han INTE HAR GJORT.
OCH jag samtidigt utmålar mig själv som oägnad omsorgsperson.
ALLT För att få mina barn och inte se fällan de lägger ut för mig.
Så kommer dagen de förstår att jag inte tänker gå i deras fälla. Jag spelar bara med för att få barnen som de har kidnappat.
Så de går till Fylkesnemnden.
Nu är jag plötsligt "Mentalt Ustabil"
Detta påstår då barnevernet utan någon psykolog, terapeut eller psykiatiker någonsing har varken mött mig eller iaktagit mig.
Barnevernet försökte dock från DAG 1 att få mig till en av deras "fantastiskt bra psykologer på "Hjørne" I Vennesla. Jag skulle gå dit jag måste gå dit det är så bra för mig GÅ DIT.
Jag anade att det här är fan skumt detta är enbart för att diagnostisera mig med något jag inte har. För att bruka det.
Och rätt hade jag.
Eftersom de sedan utan någon diagnos försökte just diagnostisera mig i Fylkesnemnden.
I vedtaget i Fylkesnemnden står det som en av grunderna att de tar omsorgen att jag skulle vara "mentalt ustabil".
Varför pratades det då inte ett LJUD om detta under hela Nemnden?
Vilket material lutar sig Nemndledaren mot?
Hon sitter ju hittar på allteftersom.
Eller hon ochså fått delgett färdigt packat och klart överens med barnevernet hur hon ska formulera sig i Vedtaget.
Jag har bevis på att Nemndleder Stine Sveier Nielsen ljuger som en häst travar.
Mary Ann Taraldsen sänder ochså våra barn till BUP utan vårt medgivande eller vetskap. Trots vi har fortsatt omsorgen.
Och de får en Forskare Psykolog "Einar R Heiervang" Att SÄTTA DIAGNOSER PÅ våra barn från DISTANS utan att MÖTA BARNEN! OCH sedan komma och vittna om att han faktiskt aldrig mött barnen i Fylkesnemnden.
Detta har jag INSPELAT.
Den Fylkesnemnden har jag så mycket lagbrott dokumenterade ifrån.
Jag har så mycket lagbrott DOKUMENTERADE från Vennesla politi. Smååsane barnehage, NOS (Nær omsorg Sør)
BUP Kristiansand, Psykolog Einar Heiervang
OCH Vennesla barnevern
Tillräckligt för fängelse för de inblandade.
Men detta vill inte varken Politi (Før de ær inblandade) Se på
Och inte heller Fylkesmannen før de tillåter så mycket kriminalitet att ta tag i vår sak skulle samtidigt exponera vad de TILLÅTIT PÅGÅ under lång tid.
Vi blev "dömda" av Fylkesnemnden som ju inte är en domstol men ett förvaltningsorgan som fattar VEDTAG utan auktoritet till att frånta någon omsorgen att vi skulle se våra barn under tilsyn resp 12 tim för mor och 6 tim för far om året.
Far har fått EN samvaro. Från 2017
EN där politi tydligen iaktog hela samvaron som var på Skype.
Och 1 timme efter samvaron så hänlägger de anklagelserna som Barnevernet försökt lägga på barnefar.
Men någon ny samvaro efter den. har inte barnefar fått. Varför?
Jag fick några samvaror till efter Fylkesnemnden i Februari 2018.
Där jag spelat in allt. ALLT.
För i varje tillsynsrapport kommer det LÖGNER.
Jag fick några kort tid före Fylkesnemnden.
Efter att inte ha fått en enda i många månader innan.
Detta så jag inte ska kunna påpeka lögnerna.
Sista rapporten på samvaron från helvetet som jag har politianmält där 6 personer från barnevernet omringar mig när jag klär på mina barn och låter en barnevernsansatt fosterförälder komma in och plocka upp mitt yngsta barn Dion som att det är hennes barn innan samvaron är slut.
Så har jag varken fått tilsynsrapport eller en ny samvaro.
Detta för jag aldrig spelat med att barnen ska vara i fosterhem. Utan jag berättar att vi kämpar för att få dem HEM.
Detta är en BIG NONO för Barnevernet.
Enligt dem är det bästa att jag övertygar barnen att jag frivilligt överlämnar dem och ger dem upp.
Så de kan blir riktigt traumatiserade för livet.
De sa till mina barn redan innan Fylkesnemnden att de kunde bo hos mig igen när de blir stora.
I samvaro har barnen berättat att Saksbehandlare Ole Olsen sagt till dem att om de får en mobiltelefon av mig och jag ringer så måste de bara lägga på.
Andra har sagt till dem att att en "mor kan vara vemsomhelst.
Fostermor är lika mycket "mor"
Trots barnevernet ville påstå att dokumenteringen jag fört skulle ta bort min fokus på att bara vara med barnen.
När kameran ju stod på stativ. Har jag fortsatt samla bevis.
Och jag hade med Folkebevegelsen på en samvaro. De spelade in hela samvaron och har lagt den på youtube.
Jag har haft med mig vittnen när jag politianmälde barnevernet och 2 st har för vår räkning gått och försökt få både Smååsane Barnehage och barnevernet att svara på det som de utsatt oss för.
Detta brukas emot oss.
För barnevernet vill inte bli ifrågasatta.
De ska bara få krossa föräldrar ifred utan emotsägelse.
Barnevernledare Mary Ann Taraldsen uttalar i ett brev att
"Vi lever i en demokrati och det förstår inte vi med förvrängd verklighetsuppfattning"
Jag undrar vilkens verklighetsuppfattning som är skev här?
Att få bedriva folkmord på familjer utan att få någon personlig konsekvens är det det som kallas demokrati?
Detta motstånd och öppenhet att vi berättar vad de egentligen sysslar med hatar barnevernet så mycket att de nu vill neka mig alls att möta mina barn någonsin igen.
De ska statuera exempel
Jag ska ingen mer samvaro få och har inte heller fått ha någon kontakt med mina barn i någon form.
De kallar mitt nätverk för "kriminella" och vill bruka just den resistens och exponering vi gjort som grund till att neka oss barnen för all framtid.
Även adoptera dem bort.
Detta trots vi aldrig gått i Fylkesnemnden. För det jag beskriver ovan. Pågår genom hela systemet. Deta hela är en matrix, ett lureri. Man luras in i Fylkesnemnden bara för att de ska smutsa dig som förälder mest möjligt inför Tingsrätten.
Det är hela syftet med Fylkesnemnden.
Sedan är det i många fall avgjort i förväg både i Fylkesnemnd och Tingsrett utfallet på saken.
I vår sak var det hela arrangerat.
Vi hade massa indikationer på hur ivirga de var att gå vidare. Vi MÅSTE GÅ VIDARE till varje pris.
Att man har en chans i systemet är lureri.
Många saker är avgjorda på förhand.
Det jobbar ju dommare i Norska domstolar som aldrig avsagt EDEN de ska avge eller som ens står uppskrivna som anställda av domstolen!.
Fortsatt görs inte heller ljudupptag och de går i princip aldrig in i detalj hur barnevernet begår dagliga grova lagbrott för att frånta föräldrarna deras barn.
Istället går allt ut på att föräldern ska försvara sig mot de anklagelser barnevernet lagt på dem.
Och the presumtion of inocense är helt frånvarande.
Då barnen redan i förväg fjärnas från föräldrarna och hålls borta.
Den PTSD som barnen utvecklar brukas ochså den mot föräldrarna när det är barnevernet som själva gjort det mot barnen när de tog dem.
Den PTSD och/eller depression föräldrarna ochså de utvecklar av traumat brukas ochså mot dem att då kan de ju inte heller få tillbaka barnen.
Barnevernet jobbar inte heller för tillbakaföring. NÅGONSIN.
De istället saboterar all form av kontakt föräldrar och barn sinsimellan OM INTE föräldern vanligtvist MOR har samma attityd som barnevernet på alla plan.
Då läggs en eventuell plan upp.
Allt går fiiint. Arbetet fortskrider, Fosterhemmen och mor får kommunicera. Tills fostermor plötsligt framlägger att vore inte det bästa att hon adopterar barnet?
Vanligt scenario.
Trots både samvaro och samarbete och eventuellt planerad tillbakaföring. Hängandes som en morot framför föräldern.
Så är det väldigt vanligt att istället brukas kontakten med barnevernet som tilvägagångssätt att bryta ned föräldern och få denne att lättare acceptera den adoption som de helatiden planerat.
Samarbete ger dem ochså mer material de kan omskriva och vrida för att sedan bruka emot dig. Helst så mycket dokument att du omöjligt kan gå genom dem alla.
Efter Fylkesnemnden och i väntan på Tingsrätten så fick vi vi inte veta vem dommaren var.
Min egen advokat Harald Grape nekade att berätta vem dommaren i vår sak var trots han 2 veckor tidigare påstått sig ha pratat med nämnda dommare.
Han ochså under Fylkesnemnden gick och tog en kaffe med Barnevernsadvokaten Svein Stray.
Han gjorde ett bra jobb första dagen. Han tog fram en hel del saker av lagbrott som barnevernet begått. Bevis på lögner.
MEN han ochså fjärnade mina vittnen! Han manipulerade mig mor till att godta mina vittnen inte skulle vittna. Då det ändå inte var någon mening och att vi skulle istället bruka dessa i Tingsretten. Som att de var the salvation och DÄR ska allt bli rätt och riktigt.
Han skrev efter massa tjat en klage på Psykologen Einar Heiervang. Den sände han till Helsetilsynet.
Just innan Tingsrätten skulle ske och efter MYCKET tjat.
Men han sänder den inte till Fylkesmannen.
Jag fick reda på ett år efteråt att Helsetillsynet hade svarat Grape och sagt att klagen ska sändas till Fylkesmannen.
I äkta ansvarsfrånskrivelsens anda.
Detta svar varken informerade Grape mig om eller sände vidare till Fylkesmannen. Det gjorde jag istället själv när jag insåg att både Grape och nästa advokat inte gjort jobbet de sa de skulle göra.
När vi bestämde oss för att dra tillbaka saken från Tingsrätten så nekade Grape till att samarbeta om detta. Han skulle vidare till varje pris. Det var tillochmed så viktigt att gå vidare att han vill FLYGA till oss för att tala om saken.
Och han skulle stå för resan.
Jag bytte advokat.
(Notering enligt barnevernet och tillika Fylkesnemnden så fick inte vi ha samma advokat då vi skulle ha "Intressekonflikt")
Vad den intressekonflikten skulle bestå i har dock aldrig framgått.
Detta resulterade i att Barnefar både hamnade utan advokat i Fylkesnemnden och efter att Stine Sveier Nielsen försökte tvinga honom vara oförberett självprocederande bojkottade hela fylkesnemnden.
Han hade sagt upp sin advokat långt innan men fylkesnemnden hade lägligt ignorerat detta.
Tills den UPPSAGDA ADVOKATEN som Armend aldrig mött dyker UPP i Fylkesnemnden! Han tänkte alltså på allvar köra på som processfullmäktig trots han blivit uppsagd.
Far vägrare delta och hela saken är alltså körd utan hans närvaro.
Min advokat blev ochså helt blockerad från att på något vis försvara Armend.
Utan allt det fick jag Mor göra utan stöd.
Jag mor deltog mest för att få det hela dokumeterat.
Och det fick jag
Den Fylkesnemnden kan jag skriva mycket om men gör det inte här och nu.
Vi drog tillbaka saken att gå vidare till Tingsretten.
Därmed har vi fortsatt vårdnaden speciellt som utländska medborgare som inte erkänner Fylkesnemnden då det inte är en Domstol.
Och därför göms ochså barnen från oss.
Och vi står fast vid att Fylkesnemnden ska genomgås rättsligt.
Inte vi ens BEHÖVA försvara vad de anklagar oss för. Utan DET SKA SES VAD DE HAR GJORT för att STJÄLA VÅRA BARN och HUR HELA PROCESSEN HAR GÅTT.
UTAN ATT FÖLJA NÅGON LAG.
Jag ser det som enda vägen att gå. Att man stoppar upp och tänker "Hej vänta,,,blir jag lurad nu?
Hur kommer det sig att de får ens utrymme att utföra detta? Om nu inte det hela är utformat just så?
Är jag Manipulerad att TRO SYSTEMET ska hjälpa mig mot SYSTEMET?
hade andra gjort detta före oss. Hade andra föräldrar exponerat. Stoppat upp inte följt den utstakade vägen
Hade det kanske räddat just oss?.
Vi kanske verkar väldigt "radikala" men vi är faktiskt dem som inte Indoktrinerats i det Norska systemet som invandrare så vi har inte heller samma blinda tro på det.
Vi är tyvärr inte ensamma om att utsättas såhär.
Jag ser det som av VIKT att sätta dessa upplevelser och insikter på pränt.
Att sprida det.
Att ni DELAR!
DETTA ÄR INGEN popularitetstävling!
Det är ett KRIG där VI är de som ska avrättas och om inte vi står emot och exponerar kriminaliteten?
VEM SKA DÅ GÖRA DET?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar